Keď Senica pred niekoľkými mesiacmi predstavila nové logo mesta, víťazný návrh vyvolal na internetových diskusiách rozpaky. Napriek vycibrenému príbehu o križovatke ciest spájajúcich okolie mesta ho napríklad prestížny grafický server Font.cz označil za jednookého kráľa. Logo sa podľa servera skladá zo zaujímavého symbolu, avšak s podivnou kompozíciou a priemernou typografiou. Portál Seničan.sk navyše zistil, že autor víťazného návrhu v minulosti pracoval pre reklamnú agentúru ľudí, ktorí o návrhu rozhodovali. Tí sa však bránia, že to bolo dávno a že k stretu záujmov nedošlo. Ich verziu potvrdilo i mesto, podľa ktorého títo porotcovia pre víťazný návrh nehlasovali. Nové logo? Mesto Senica v spolupráci so Slovenským centrom dizajnu vyhlásilo v marci 2009 verejnú neanonymnú súťaž, cieľom ktorej bola tvorba logotypu pre mesto Senica. Nové logo sa malo stať súčasťou nového vizuálneho štýlu mesta. Do súťaže svoje návrhy zaslalo celkovo 73 autorov, ktorí poslali celkom 129 návrhov. Víťazom sa stal grafik Peter Žúrek, ktorý pochádza zo Senice. Jeho návrh údajne reprezentuje Senicu ako križovatku ciest spájajúcu údolia českého Pomoravia s Bielymi Karpatmi a Malé Karpaty s rovinami Záhorskej nížiny. ![]() Všetky návrhy nájdete TU Medzi Seničanmi však logo veľké nadšenie nevzbudilo, rezervovaný postoj zaujali i niektorí odborníci. Spomínaný server Font.cz o novom logu Senice napísal, že ho považuje za jednookého kráľa. Najmä pre podivnú kompozíciu s priemernou typografiou. „Bohužiaľ úroveň väčšiny návrhov v súťaži naznačuje, že sa súťaže zúčastnilo len málo profesionálnych grafikov. Škoda. Hlavne pre mesto Senica,“ uzatvára Font.cz. Rado Ondrejíček, kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry JANDL, ktorá patrí medzi najväčšie na Slovensku, pre portál Seničan.sk povedal, že i keď mu ako neSeničanovi zrejme unikajú niektoré súvislosti, logo v tejto podobe podľa neho nereprezentuje nič, čo by malo byť spojené výhradne s mestom Senica. „Farebne ide presne v duchu log slovenských miest vzniknuvších za posledný rok alebo dva, akoby všetky mestá chceli zrazu vyzerať rovnako. V tomto prípade je farieb navyše zbytočne veľa a tiež chýba viditeľná pointa, prečo sú použité práve takto. To isté platí o použitej geometrii. Netvoria dokopy nijaký zvláštny harmonický celok, pôsobia spolu dosť chaoticky a neotesane. Ale vravím, možno je práve v tom usporiadaní zachytené niečo špecificky senické a domácim to je okamžite jasné. Okrem toho, ak použite farieb malo nejaký zvláštny význam, dosť zle sa z toho bude robiť čiernobiela verzia a v malých formátoch na bielom podklade bude tá guľôčka v strede zanikať," povedal ďalej pre Seničan.sk. Kreatívny riaditeľ brnianskej komunikačnej agentúry AETNA, Michal Pavlík, tvrdí, že také mesto ako Senica by v skutočnosti žiadne logo ani nepotrebovalo. „Funkciu vizuálnej prezentácie by v prípade okresného mesta dokonale spĺňal i erb,“ hovorí. Mesto ale oponuje: Erb bol umiestňovaný nevhodne vedľa rôznych logotypov a firemných značiek. „Treba si uvedomiť, že erb je najvýznamnejším a najdôstojnejším symbolom, preto by mal byť spájaný skôr s konkrétnou udalosťou v meste a nemal by slúžiť len ako dekoratívny či reklamný prvok,“ píše sa na stránkach mesta. ![]() Kto sedel v porote? Podľa zistení portálu Seničan.sk však otázky vzbudzuje i zloženie poroty. Jej členmi boli okrem zástupcov mesta a Slovenského centra dizajnu i predstavitelia jednej zo senických reklamných agentúr. Milan Mikula a Jozef Jagušák sú spoluvlastníkmi agentúry RECO. Keď sa Seničan.sk pýtal, prečo v porote sedeli práve zástupcovia agentúry RECO (a nie napríklad iných reklamných agentúr), Jozef Jagušák odpovedal, že tam neboli nominovaní za agentúru, ale ako jednotlivci. Milan Mikula ako grafik patriaci k slovenskej špičke a on sám ako hlavný iniciátor a zástanca otvorenej súťaže. „Boli snahy vybrať návrh loga priamo bez súťaže,“ dodáva Jagušák. Tento argument zopakovala i Lucia Vajdová z Mestského úradu, ktorá dodala, že s tým, aby sa logo vybralo vo verejnej súťaži, súhlasili i ďalší odborníci – medzi nimi Peter Bolebruch zo senickej agentúry Intertec Media Group (agentúra je mimo iného vydavateľom portálu Seničan.sk, pozn. redakcie). Nikto z týchto ďalších odborníkov však v porote nesedel. Lucia Vajdová tvrdí, že najmä preto, že viaceré reklamné agentúry z mesta ešte pred vyhlásením súťaže prejavili záujem o to, zapojiť sa. „Kvôli objektívnosti nebolo možné, aby ich zástupcovia sedeli v porote,“ pripomenula Vajdová. V súvislosti s deklarovanou objektívnosťou redakciu Seničana.sk zaujal fakt, že autor víťazného návrhu, Peter Žúrek, v minulosti pre agentúre RECO, ktorú vlastnia Milan Mikula a Jozef Jagušák, pracoval. Tí to pre Seničana.sk potvrdili, no dodávajú: bolo to dávno. „Pán Peter Žúrek pracoval v našej firme na vedľajší úväzok 2 a pol roka. Od roku 2002 pracuje v danej oblasti ako samostatná osoba s vlastnou živnosťou.“ ![]() Lucia Vajdová, ktorá v porote sedela tiež, sa o spojení medzi Petrom Žúrkom a firmou RECO dozvedela len nedávno. Ani s odstupom času však podľa nej o strete záujmov nemôže byť reč. „Podľa mojich zistení to bolo pred niekoľkými rokmi a iba na polovičný úväzok, a dnes má pán Žúrek vlastné grafické štúdio. Pri vyhodnocovaní návrhov som bola osobne a treba povedať, že pán Jagušák za víťazný návrh nehlasoval,“ vysvetlila Vajdová. Sám Jozef Jagušák tento fakt potvrdil – nebol za návrh Petra Žúrka. Že sa podobným prípadom snažila porota predísť, dokazuje podľa Lucia Vajdovej i to, že členstva v porote sa v priebehu súťaže vzdal Milan Dieneš z oddelenia informatiky a komunikácie s verejnosťou. S vlastným návrhom sa totiž prihlásil člen jeho rodiny. Porotcov nakoniec zostalo šesť: Adriena Pekárová zo Slovenského Centra Dizajnu, dizajnér Dušan Junek, Jozef Jagušák, Milan Mikula, primátor mesta Ľubomír Parízek a Lenka Majchráková z Rekreačných služieb. Žúrkov návrh prešiel len tesne, pomerom 4:3 – predsedníčka poroty, Adriena Pekárková, mala totiž hlasy dva. Prečo súťaž? Poznámka Jozefa Jagušáka, že boli snahy vybrať návrh loga bez súťaže, sa ukázala viac ako pravdivá. Redakcia portálu Seničan.sk má k dispozícii návrh kompletného dizajn manuálu mesta Senica, ktorý obsahuje i návrh nového loga. Vznikol v roku 2008 a jeho autorom je iná senická reklamná agentúra – IMP Media, ktorej spolumajiteľom je mestský poslanec za Smer-SD Martin Lidaj. Dizajn manuál a ani nové logo však mesto nikdy nepoužilo. Lucia Vajdová tlmočila stanovisko Mestského úradu, podľa ktorého bol dizajn manuálu od IMP Media pripravovaný „v dobrej viere s vedením mesta nadčasovo s víziou do budúcna. Podobní odborníci ako ľudia z Intertec Media, čiže vydavateľa Seničana, nám prezentovali názor, že nedostali šancu a že kvalita a použiteľnosť môže byť oveľa vyššia. Z toho dôvodu naše oddelenie informatiky a komunikácie s verejnosťou pripravilo otvorenú súťaž, ktorá zabezpečila transparentnosť a rovnosť šancí,“ dodala Vajdová. ![]() Otázkou zostáva, či a koľko za tento dizajn manuál mesto zaplatilo. Redakcii Seničana.sk sa odpoveď získať nepodarilo, no radi ju na našom webe dodatočne zverejníme. Reklamné agentúry zvyknú za podobné dizajn manuály pýtať rádovo desiatky tisíc korún. Odmena pre víťaza v otvorenej súťaži bola pritom 1500 eur – podľa mesta je táto čiastka adekvátna a i redakcii Seničana sa zdá slušná. No ako nám potvrdil Michal Pavlík z brnianskej AETNY, väčšie profesionálne agentúry do tendrov o 1500 eur nechodia. Ak by sa však k tejto sume pripočítali prípadné náklady za nepoužitý dizajn manuál, možno by sa súťaž stala zaujímavou i pre ne. A kvalita návrhov by bola vyššia. Autori: Dušan Mikušovič a Katka Tokošová Obrázky: design manuál mesta Pridal: senican.sk • RE: Autor nového loga mesta v minulosti pracoval pre ľudí z poroty • Senica začne v máji stavať nové námestie • Radnica nájde dodávateľa osvetlenia do škôl za 9 pracovných dní • Milión kultúre • Mesto opraví ZUŠku. Za milióny z EÚ • Riaditeľka polikliniky kritizuje vládu a jej zvláštny tender na záchranky • Mesto chce ďalších 50 nájomných bytov, vyhlásilo súťaž • Mesto predáva budovu v kasárňach, chce 8 miliónov korún • Mesto sa chváli novými parkoviskami, väčšina je mimo centra • Do roka a pol mesto dostavia takmer 200 nájomných bytov • Mesto predáva Malinu. Samo sebe. • POROVNAJTE: Ako informovala o prázdnej mestskej kase TV SEN? • Mesto priznalo: Sme bez peňazí, nezvládame bežné platby
SD
15:49, 04. 02. '10 |
A ktory navrh loga do sutaze prihlasila "ukrivdena" spolocnost Intertec media? [reaguj]
SD
13:03, 08. 02. '10 |
Este raz by som chcel autora poprosit, ci by v ramci jeho unikatnych investigativnych schopnosti, mohol sprostredkovat citatelom portalu informaciu alebo obrazok navrhu,ktory do sutaze o mestske logo (podla clanku realizovanej najma na podnet Intertec media) prihlasil senicky medialny mag pan Bolebruch, resp. teda jeho spolocnost
dusan
13:05, 08. 02. '10 |
pokial viem, intertec sa sutaze nezucastnil.
SD
14:41, 08. 02. '10 |
Tak potom už ničomu nerozumiem.------>>> "Podobní odborníci ako ľudia z Intertec Media, čiže vydavateľa Seničana, nám prezentovali názor, že nedostali šancu a že kvalita a použiteľnosť môže byť oveľa vyššia. Z toho dôvodu naše oddelenie informatiky a komunikácie s verejnosťou pripravilo otvorenú súťaž, ktorá zabezpečila transparentnosť a rovnosť šancí,“ dodala Vajdová. "
hovadooo
00:02, 29. 01. '10 |
Mozem mat vkus akykolvek,ale toto logo je fuck...!
To mozu tvorit aj 10 rocne deti. Takze uz ani na logo senice nemozem byt hrdy. fak,fak,fak....sory ale musel som pri pohlade na ten vytvor takto reagovat. [reaguj]
SD
12:50, 28. 01. '10 |
Clanok bombasticko investigativny, bulvarne poburujuci, ale o nicem. Furt nejake negativne spravy, Markiza, Jojka este aj Senican. Ludia uz su unaveni, trosku rozveselenia tu chyba. Nech si robi kazdy co chce, hlavne ze robi. [reaguj]
m3
10:27, 28. 01. '10 |
ale nam dnes nakydalo snehu [reaguj]
Ondrey
11:27, 28. 01. '10 |
Tvorovi myslim ze vcera
SD
12:56, 28. 01. '10 |
Snahu je poradne
m3
14:55, 28. 01. '10 |
no keby vsetci autori senickeho loga zobrali lopaty a pomohli ho odhadzat boli by uzitocnejsi nevinimajuc aj autora clanku a samozvaneho "odbornika" Bolebrucha
ale ten sneh stale pada a pada no ja uz idem odhadzovat
catman
16:03, 28. 01. '10 |
uz si ho mala davno odhadzat.. bola by si uzitocnejsia ako na webe :P
m3
17:39, 28. 01. '10 |
ale ale gutman tusim som ti stupla na otlak asi ti nic nehovori ochrana sukromnych udajov takze mas pristup k informaciam o prihlasenych co sa dalo cakat. Aspon viem kto reaguje
Teraz som si trochu podrobnejsie precitale ten clanok a vychadza mi z toho to ze si tu realizuje svoje PR a poskodene ego spravca tejto stranky a jeho zamestnaci takze kde je ta nezavislost nie som priamo zo SE ale od rodicov si pamatám meno Bolebruch ked razil v SE červenú propagandu asi ma menovca alebo nastupcu ktory ide jeho SMEROM lebo te je ten spravny SMER . tiez bol najmudrejší a všetko vedel . Ono to tak asi bude ze .... inak sneh som uz odhadzala
dusan
18:05, 28. 01. '10 |
velmi kratko, aby sme zamedzili famam: Intertec Media je vydavatelom Seničana, obsah vsak vytvara redakcia, ktorej vacsinu ludia z Intertecu videli tak raz. na firme je uplne nezavisla - a nikto z redakcie (ktoru vediem ja) nie je v ziadnom pomere k Intertecu, chalani nas ani necenzuruju, ani nekontroluju a clanky, ktore na serveri vyjdu, vidia z 95% prvy raz takisto ako citatelia. kedze to vsetci robime pro bono, nikomu nic nedlhujeme. a tak dale, a tak dale.
SkiFi
18:52, 28. 01. '10 |
hej mozem potvrdit :) vidim to az teraz prvy krat bo v praci nejak casu na citanie clankov nemam :D a s niektorymi clankami suhlasime viac s niektorymi menej presne tak ako bezny obcan .. ja niesom nikto specialny iba normalny clovek ktory rano caka v zapche do Senice, potom sa prediera cez snehovu nadheru a nakoniec zasada v praci a zasvini bahnom celu zem :D mna skorej zaujima teraz novovytvorena sekcia support kde dufam pribudnu veci od kazdeho kto nieco tvori ja uz tam mam svoje veci :) tak pome na to ukazte sa :P (pardon za vsunutu reklamu) :D :D
karlito
22:06, 28. 01. '10 |
preto navrhujem, aby sme konečne usporiadali privátny firemný večierok: pivo, grilované prasa, striptérky vyskakujúce z múčnikov,...
SD
15:12, 30. 01. '10 |
Tak silno nas o tom presvidcas, ze tomu verim asi tak, jak ked Slota hovori, ze nepije. ;o)
dusan
15:20, 30. 01. '10 |
och. nepresviedcam - vysvetlujem. neveris - nemusis.
m3
14:08, 03. 02. '10 |
Dusan nepochopil si co svojim prispevkom naznacujem
Mesto konalo spravne ze oslovilo Dizajn centrum a to zastresilo celu sutaz preco si nekotaktoval s otazkov dizajn centrum preco do poroty vybrali tych ludi ktori tam boli a nie inych, Preco si aj nekontaktoval osobu ktora vyhrala sutaz ako pisatel hrajuci sa na novinara by si to mal zapracovat do svojho clanku /tak to vacsina normalnych novinarov robi/ Takze o tom PR clanku som mala pravdu . Tymto sa nezavislost tohto portalu uplne dehonestovala i ked som tomu portalu zprvoti fandila. Cest tvojej praci
lacika
19:55, 03. 02. '10 |
pravda. nezávislosť je blbosť. každý aj ty dušan je na niečom závýslí, ako tak sledujem, tak seniČan.sk píše a kritizuje len to čo chce... je kopa vecí,- podujatí ktoré vynechávate.
To je škoda. Nemusí biť na každom rohu senzácai. Myšlienka seničana je založená na kritike, ale zabudlo sa na pokoru, veď o ľuďoch, ktorých tu verejne haňáte nič netušíte.Prečo nespomeniete ich úspechy,čo sa RECA týka je ich dosť, čo sa TVSEN týka tiež dosiahli ocenenie aj mimo Senice. Čo Seničan.sk mimo senice??? vysoká návštevnosť webu v senici??? to je bez pokory!!! Ono je vec seničana o čom bude písať, ale "kdos bez viny hoť kameňom"! Tak seničan háže a netuší kam kameň padá. Tiež som si myslel, že je seničan.sk je ojedinelí, ale názorová vyprahnutosť a zaujatosť je evidentná...bohužial...
SD
20:52, 03. 02. '10 |
Suhlasim. Tiez mi pripada,ze Senican je len sposob, ako si riesit osobne antipatie voci urcitym ludom. Co je v celku legitimne, pokial by sa problemy pomenovavali pravym menom. Obsahovo nie vzdy presne komentare, neznalost problematiky, jednostranny pohlad na vec - Senican.sk nie je nezavisly mestsky portal, je to SKUPINOVY BLOG par ludi
catman
08:00, 29. 01. '10 |
pozeras prilis vela kriminalok, ked si myslis ze zatoze vidim prihlasenych, tak teraz dokazem na mape presne zistit kto si, kde byvas a co prave robis :P
v databaze registrovanych uzivatelov sa nachadzaju presne tie iste udaje ako mas vo svojom verejnom profile. (http://www.senican.sk/user/1200-m3) jedina informacia naviac ktoru vidim je zahashovana sifra hesla (cize nejaka splet znakov ktora mi je k nicomu) a posledne prihlasenie. ochrana osobnych udajov tu samozrejme je, a to takym sposobom, ze kazdy pouzivatel si dobrovolne zvoli, ake udaje o sebe uvedie. jedinym povinnym udajom je e-mailova adresa kvoli aktivacii konta. odhrnanie snehu si spominala v predchadzajucom prispevku, tak stale nedokazem pochopit, co take som napisal, ze to povazujes za vytiahnutie tvojho osobneho udaju. naviac ak si niekto zalozi e-mailovu adresu v tvare meno.priezvisko a este k tomu ju ma na poboxe, ktory ma bezpecnost taku, ze hackeri si aspon dvakrat do roka vytahuju z neho vsetky udaje, tak keby som tak strasne tuzil nieco o tebe vediet, staci mi obycajny google a par dalsich vyhladavacov.
m3
14:06, 03. 02. '10 |
Detektiv Gutman nikde v mojom prispevku som nespomenula ze som „la“ takze to tvoje snorenie v prihlasenych do diskusie som trafila. Kto nejde spravnym SMEROM nema sancu To ako za sa mam bat ze napadens mna a moju rodinu ....je to ubohe a presvedcil si ze je to naozaj o tom co som uz naznacila v svojom prispevku
ravando
14:25, 03. 02. '10 |
milá mirka,,,trošičku už preháňaš,,,stačí byť prihlásený a kliknúť na m3,,,na to netreba nikde snoriť,,,na to nemusím byť v crew seničana :)
catman
20:48, 03. 02. '10 |
pocuvaj, ty mas aj niekde nejaky papier na tvoju diagnozu, alebo to mas od nejakeho urazu hlavy? mas vo svojom verejnom profile na Senicanovi (ak stale nechapes, co je to verejny profil, tak si klikni tam vpravo hore na ten odkaz "profil" alebo si klikni na hocikoho meno tuto v diskusii, napriklad aj na moje, aby si pochopila co je to profil) uvedenu DOBROVOLNE ZADANU e-mailovu adresu mirka.moravkova@pobox.sk.
co sa da z toho vydedukovat? asi ze si 55rocny tranzvestita a mal by som ta oslovovat Pan Miroslava. ano?
catman
20:51, 03. 02. '10 |
a inak este mi vysvetli, okrem toho ze asi prilis veris C.I.A. Miami, ako by som mohol zistit tvoje pohlavie, tym ze vidim do databazy, ked taka polozka v registracii ani neni. si myslis ze akoze kazdeho registrovaneho vyfoti jeho vlastny monitor a vidim snad aj fotky?
odporucam ti kupit si knihu Zaciname s internetem, vydavatelstvo Computer Press ma celkom dobre naucne knihy pre zaciatocnikov oblbnutych televiziou.
m3
07:45, 04. 02. '10 |
no vidis to ked sa chce dokazes to aj vysvetlit tak si budem musiet zmenit prihlasovacie meno aby som sa ti trocha podobala ... lebo na tej mojej fotke sa akosi podobam na teba
catman
09:27, 04. 02. '10 |
vela humoru si z tych vtipnych rozkov nezjedla teda :P
m3
11:46, 04. 02. '10 |
Mili Gutman nechcem aby pokracovalo toto vzajomne nezmyselne napadanie ja ustupujem a budem sa venovat podstate mojho nazoru ktory som tu uz nadhodila. Tiez ma tesi tvoja uprimnost.
Tvor
00:17, 28. 01. '10 |
Dost slabe. Suhlasim so vznesenymi namietkami voci kvalite (aj ked nechapem, na co sa vobec spominaju suvislosti s predchadzajucimi kolegami z firmy, ked za neho aj tak nehlasovali).
Nemyslim si, ze by mali ludia aj tak hlasovat za nejake logo. Bezni ludia nemaju ziadny vkus a esteticke citenie, navyse tomu prd rozumia. Celkovo umenie by mohlo byt aspon obcas vyberane pre ludi trochu z toho hladiska, ze by ich to mohlo i povzniest. Bolo by lepsie, keby taketo veci riesi odborna porota, ale aj tak sa to v tomto pripade ukazalo ako zbytocne. "Odborna" porota si takto sama nakalala na hlavu. Dufam, ze sa logo nebude nejako moc vyuzivat. Pozeral som si vtedy tie loga. Vacsina z nich nebolo nic moc, niektore mi pripadali ako recesia. Niektore boli uplne mimo, aj ked posobili pekne. Mozno mali vybrane loga dat autorom este raz prerobit, po konzultacii, aby vychytali nedostatky, a isto by sa naslo nieco lepsie. [reaguj]
Ondrey
10:00, 28. 01. '10 |
Tvor, mal by si sa vyspať. Kazdy jeden clovek ma svoj vkus. Do politiky sa tiez prd rozumies, ale volit chodis. "vybrane loga dat autorom este raz prerobit" .. dostal si ma!
Tvor
18:12, 28. 01. '10 |
Volit nechodim.
Taketo reci mam najradsej... Ani neviem, na co vlastne reagujes. Netvrdil som, ze kazdy clovek nema svoj vkus. Kazdy nejaky ma, nech uz je aky chce. A co? Neviem ani co je zle na napade, dat nejaky schopny napad autorovi prepracovat do lepsej podoby, ale ty mi to urcite nepovies, ze...
mrkwa
13:23, 29. 01. '10 |
podla mna ma Tvor uplnu pravdu...co prskas? a o tom spani....ehm.
Ondrey
16:22, 30. 01. '10 |
vis, pochopis, ides dal..
co prskam? o radek vys.
SkiFi
18:59, 28. 01. '10 |
Hm celkom suhlasim. Ja naprikald niektore loga prerabam a vzdy su potom o dost lepsie niekedy aj k nepoznaniu urcite by to bolo k dobru smerom ku kvalite. Tiez suhlasim aby sa logo nevyuzivalo lepsie povedane vobec :D mne to pride ako logo na muku za komunistov ... alebo hromadnu dopravu :) stci ked si pozrie clovek Loga zahranicnych miest netvrdim ze treba opakovat ale tam je kreativita ale loga Slovenskych miest to su povacsinou jednoduche geometricke tvary bez stavy myslienky bez toho aby to neco vypovedalo o meste .. ale toto Senicke sa k Senici trosku hodi je tu taktiez nic a vsetko je hranate jednoduche a chladne ..
tutschnjaaack
21:15, 27. 01. '10 |
toto nové logo....rozhodne predčí všetky doterajšie socialistické logá miest a obcí Slovenska :D [reaguj]
vlk
12:23, 27. 01. '10 |
podla mna ludia mali hlasovat ake logo pre mesto senica [reaguj]
sonda
16:39, 04. 02. '10 |
tak keby to mali hodnotit ludia - amateri, dopadlo by to katastrofalne. mna milo prekvapilo, ze senica mala konecne zaujem o logo mesta a urcite sa nema za co hanbit..jasne ze sa nebdue pacit kazdemu, to by bola asi chyba, je to dost o subjektivnom nazore, ale nepodcenovala by som pracu odbornika. je evidentne, ze to nie je amaterska zalezitost, staci ked sa v danom obore clovek trocha orientuje. Je zname ze ucast a uroven sutaze nebola prislis velka, ale uricte by som logo ani autora nezhadzovala, prave naopak. A clanok ako taky je jasne orientovany..O nezavisloti blogu sa tu neda hovorit predsa..O tom ziadna
ravando
17:30, 04. 02. '10 |
pekne,,,súhlas
|
SeLebrity Underground
Parkujem ako kráľ Lacov sprievodca po krčmách
Loading...
Senicansk Channel
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||




SD







